Sydney-Newcastle -Byron Bay-Noosa-1770-Whitsunday - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Caroline en Arno - WaarBenJij.nu Sydney-Newcastle -Byron Bay-Noosa-1770-Whitsunday - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Caroline en Arno - WaarBenJij.nu

Sydney-Newcastle -Byron Bay-Noosa-1770-Whitsunday

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Arno

30 Juli 2015 | Australië, Airlie Beach

Hoi allemaal. De verwachting was een goeie Wifi verbinding maar niets is minder waar; vaak geen verbinding mogelijk of beperkt tot 100mb, vandaar nu pas weer een verslag :-). Ach ja wel lekker rustig zonder Wifi.
We zijn onze reis aan de Oostkust gestart in het mooie Sydney, waar we hebben genoten van Harbour Bridge, Opera House, Sydney Aquarium en een mooie trip per ferry naar Manly beach. Inmiddels heeft Eva ons nu vergezeld en hebben zowel Arno, Lennard als Eva goedkope Uggs gescoord:-)
Bij Sydney zijn we vetrokken naar de Blue Mountains waar in de nacht zelfs sneeuw is gevallen! Over heel Australië gaat nu een soort Arctic stroom met koude lucht. Het is de koudste winter sinds 30 jaar, boffen wij even....
De Blue Mountains waren er eigenlijk mooier door, geen toerist kon het bereiken (lekker rustig) en de sneeuw was wel heel mooi. Lennard en Eva hebben enthousiast sneeuwballengevechten gehouden.
Daarna gingen we op familiebezoek in Newcastle, erg leuk om iedereen weer te zien: Ko, Jacquie, dank je wel voor jullie warm onthaal en Yvonne, nice to see you too, thanks for your visit to Byron Bay!
In Byron Bay was het helaas nog koud en veel regen, maar dat heeft alle surfers niet weerhouden en ons niet van het ontdekken van de stranden en Lighthouse. In Noosa mochten Arno en Eva het surfen zelf proberen, ik heb een poging gedaan in 1770.
Vanuit Noosa en inskip peninsula hebben we Fraser Island bezocht met 4WD over het strand, zwemmen in kraakhelder meer en wandelen in het regenwoud.
In 1770 hebben we een fantastische boottocht naar the great Barrier Reef gemaakt. Wow, wat gaaf: walvissen langs de boot zien zwemmen, prachtige koralen, mooie vissen en gesnorkeld met schildpadden.
We zijn nu bij Whitsunday Islands en het is een soort oneindig blauw water en mooie plaatjes. Morgen wederom een mooie boottocht gepland naar de Great Barrier Reef. En dan alweer de laatste week in.... :-(

• 31 Juli 2015 - 09:58

Els Doeleman:

Lieve Caroline en familie,
    Je verhaal maakt veel herinneringen los van mijn reis eerder dit jaar.
    De volgorde was andersom, van het noorden naar het zuiden aan de oostkust maar het enthousiasme herken ik helemaal. Wat een mooi land en heerlijk om de familie van nabij mee te maken. Een fijn slot aan jullie droomwens en een goeie reis terug naar Rotterdam. Els.